Amazon bude predávať čerstvé potraviny

Najväčší internetový obchod na svete Amazon vstúpi na britský trh s čerstvými potravinami. Umožní mu to dohoda s britským maloobchodným reťazcom Morrisons, ktorý bude potraviny dodávať zákazníkom Amazonu. Už tak tvrdá konkurencia na britskom trhu s potravinami by sa so vstupom Amazonu mohla ešte zvýšiť, napísala agentúra Reuters.

Zákazníci Amazonu, ktorí majú predplatené služby Prime Now a Pantry, získajú v nasledujúcich mesiacoch prístup k mrazeným výrobkom a čerstvým potravinám v ponuke Morrisons a k tovaru, ktorý je možné uchovávať pri izbovej teplote, uviedol Morrisons v pondelkovom oznámení.

Amazon už v novembri začal v Británii predávať balené potraviny. Ponuku mohli využívať členovia jeho predplatiteľskej služby Amazon Prime. Čerstvé potraviny ale vtedy v ponuke neboli.

Analytici upozorňujú, že expanzia Amazonu by mohla ešte viac zasiahnuť zavedené britskej reťazce ako Tesco či Asda, ktoré sa stretávajú s expanziou nemeckých diskontných predajcov Aldi a Lidl. Tržby obchodných reťazcov v poslednej dobe zráža aj to, že zákazníci stále častejšie nakupujú cez internet alebo chodia na častejšie nákupy do menších predajní.

Morrisons, ktorý je štvrtým najväčším reťazcom supermarketov v Británii, dnes okrem toho oznámil, že bude pokračovať v rozširovaní svojej vlastnej služby internetového predaja, ktorú prevádzkuje s partnerom Ocado.

Amazon_uz_zhana_tisicky_Santovych_pomocnikov

Zdroj: etrend.sk

Supermarkety sú v strehu, Amazon expanduje s čerstvým mäsom

Internetový obchod plánuje s čerstvými potravinami vstúpiť až na 40 trhov

Najväčší internetový obchod Amazon vo veľkom rozbehne biznis s donáškami čerstvých potravín. Službu, ktorú v tichosti vyvíjal niekoľko rokov, zatiaľ testoval len v americkom Seattli, kde spoločnosť vznikla a má centrálu.

Obyvateľom mesta doručuje spoločnosť v rámci ponuky Amazon Fresh ovocie, mäso či mlieko už päť rokov. Teraz plánuje vstúpiť do ďalších amerických miest, neskôr i za oceán.

Nie je jasné, či tak firma robí po tom, ako sa jej nové podnikanie v rodnom meste dostalo do čiernych čísel. Výsledky z neho totiž nezverejňuje.

O expanzívnych plánoch Amazonu informovala agentúra Reuters s odvolaním sa na dva zdroje oboznámené so situáciou. Firma má podľa jedného z nich nové sklady aj s chladiarenskými zariadeniami pre čerstvé potraviny a priestory, do ktorých sa zmestí až milión položiek.

Na ich prevoz k zákazníkom plánuje využívať vlastné autá, spolu s potravinami by mohla naraz vybavovať aj iné zásielky, s ktorými podnikala doteraz, z rovnakého regiónu.

Práve bohatá ponuka čerstvých potravín má byť konkurenčnou výhodou internetového giganta. V USA je doručovanie potravín populárne, vo väčšine prípadov sa však týka trvanlivého jedla.

Rozpínanie sa Amazonu v oblasti čerstvých potravín by mohlo poškodiť firmy etablované v potravinárskom maloobchode, najmä tie, ktoré prevádzkujú supermarkety. Donáška potravín sa stala súčasťou štandardných služieb viacerých z nich, pred časom ju aj na Slovensku spustilo Tesco.

Výhodou Amazonu je, že za dovezenie potravín stálym zákazníkom či pri väčšom nákupe nič neúčtuje. Britský maloobchodný reťazec si na Slovensku vypýta za dovezenie jedla od 2,49 do 3,99 eura v závislosti od času dodania. V Amerike rozbieha donášku potravín aj najväčší predajca Walmart.

Jeho bývalý šéf sekcie potravín Roger Davidson však pochybuje, že projekt Amazon Fresh bude úspešný. Najmä z dôvodu, že ide o tovar, ktorému rýchlo dochádza dátum spotreby a môže sa vo väčšej miere poškodiť počas prepravy. "Dôvody, pre ktoré takéto podniky neuspeli v minulosti, nevymizli," tvrdí R. Davidson.

Najbližším trhom, na ktorom sa pokúsi Amazon osloviť spotrebiteľov, bude Kalifornia. V Los Angeles by mal donášky potravín rozbehnúť už v tomto týždni, v oblasti San Francisco Bay Area do konca roka. Zdroj Reuters informoval, že ak na týchto trhoch firma uspeje, plánuje v roku 2014 v stúpiť do ďalších dvadsiatich miest, aj mimo Spojených štátov.

Amazon údajne poškuľuje až po štyroch desiatkach nových trhov. Vyplýva to z informácií, ktoré Reuters poskytol popredný analytik v oblasti supermarketov Bill Bishop. "Amazon to už testuje celé roky a teraz nastal čas, aby zužitkoval, čo sa naučil, aj mimo Seattlu," povedal.

Dodáva, že vstup firmy do predaja potravín vo veľkom môže byť pre potravinársky sektor pohromou. Vyplýva to podľa neho z toho, že z potravín sa stal tovar, ktorý sa často predáva pod trhovou cenou, aby navnadil ľudí na kúpu iných produktov. "Amazon si zabezpečí zisk predajom iných výrobkov objednaných v rovnakom čase," dodal.

Rast logistickej divízie Amazonu a doručenie tovarov vlastnými autami by mohli poškodiť aj zabehnuté zásielkové spoločnosti ako UPS či FedEx, ktoré doteraz produkty Amazonu dopravovali k zákazníkom.

Firma svoje expanzívne plány nekomentovala.

amazon1

Zdroj: etrend.sk

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.