Počas súčasnej pandémii koronavírusu agentúra CzechTourism v spolupráci s Fórom cestovného ruchu pripravila na sociálnych sieťach seriál foto príspevkov s výzvou: „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“
Fotografie s turistickými cieľmi všetkých 14 krajov s anglickými a českými textami sú na brandovych stránkach CzechTourism voľne prístupné podnikateľom a regiónom. Výzva je tiež na globálnych a zahraničných sociálnych sieťach CzechTourism. Podľa riaditeľa tejto štátnej agentúry Jana Hergeta cieľom je okamžitá, aj keď len symbolická pomoc podnikateľom cestovného ruchu v krízovej situácii. Chcú, aby záujemcovia svoje pobyty nerušili, ale ich posunuli na neskôr.
„Inšpirovali sme sa v Európe, konkrétne v Španielsku. Veríme, že touto aktivitou motivujeme aspoň časť návštevníkov k tomu, aby svoju cestu presunuli. Najdôležitejšie je udržať Česko a naše regióny v povedomí zahraničných turistov. Intenzívne pracujeme na novej kampani, ktorú spustíme ihneď po upokojení situácie. Pripravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, aby sme boli schopni účinne pomôcť. Situácia je vážna, týka sa desiatok tisíc pracovných miest, ktoré chceme udržať,“ zdôvodňuje riaditeľ.
Podľa prieskumu agentúry CzechTourism väčšina zo 600 oslovených prevádzkovateľov hromadných ubytovacích zariadení očakáva v tomto roku pokles záujmu zahraničných turistov v rozsahu 50 až 100 percent. Optimistickejšie to vyzerá u domácích návštevníkov, kde podnikatelia predpokladajú pokles najčastejšie do 50 %.
Cestovný ruch je dôležitým rozvojovým odvetvim národného hospodárstva, ktoré vytvára tri percenta hrubého domáceho produktu Českej republiky. Zaisťuje okolo štvrť milióna pracovných miest a jeho podiel na hrubej pridanej hodnote českej ekonomiky za rok je väčší ako v poľnohospodárstve. Podľa údajov Českej národnej banky boli minuloročné príjmy z cestovného ruchu vyše 167 miliard korún.
PAVOL ERDZIAK, Redakcia NUlife.sk