Slovnaft BAjk chce v novej sezóne rozšíriť pokrytie v Bratislave, pridá aj nové bicykle

Bratislavský mestský bikesharing Slovnaft BAjk vstupuje tento rok do svojej druhej cyklistickej sezóny. Jeho hlavným cieľom je zvýšiť dostupnosť služby – zahustiť sieť dokovacích staníc, rozšíriť pokrytie do ďalších mestských častí a zvýšiť počet bicyklov. Ceny bikesharingu sa oproti minulému roku nemenia.

Užívatelia si môžu v súčasnosti požičať žlté bicykle Slovnaft BAjk v štyroch mestských častiach: Starom Meste, Novom Meste, Ružinove a Petržalke na 83 dokovacích staniciach. Celkovo má v priebehu leta pribudnúť 20 dokovacích staníc. Rozšírením chce bikesharing reagovať na meniace sa dopravné situácie v meste. Napríklad rekonštrukcia Karloveskej radiály by mala priniesť nové dokovacie stanice v Karlovej vsi. Mesto má záujem, aby aj čo najviac študentov využívalo bicykel ako dopravný prostriedok a nenastúpilo na paradigmu vlastníctva auta ako formy spoločenského statusu, preto magistrát aktívne rokuje s univerzitami o možnostiach umiestnenia žltých bicyklov v ich blízkosti.

Dokovacie stanice sa pripravujú aj na všetkých železničných staniciach v závislosti od procesov v ŽSR. Vzhľadom na rozlohu Bratislavy sa bikesharing bude postupne rozširovať do ďalších mestských častí. Zahustiť by sa mala sieť v Novom Meste a nové stanice by mali pribudnúť v Rači, Vrakuni či vo Vajnoroch. 

Rozšírením pokrytia by sa mal zvýšiť aj počet bicyklov, aby bola garantovaná dostupnosť služby a komfort pre užívateľov. Počet bicyklov v uliciach závisí najmä od aktuálneho záujmu užívateľov a počas hlavnej cyklistickej sezóny od júna do októbra je najvyšší. Slovnaft zabezpečí pre tento rok 150 nových bicyklov, celú flotilu tak bude tvoriť spolu 850 žltých bajkov. Oproti prvému modelu, ktorý nasadil Slovnaft BAjk v rámci testovacej prevádzky na jeseň 2018, majú všetky nové bicykle zosilnené predné vidlice, dlhšiu sedlovku, odolnejší uzamykací kábel a zosilnený zámok a ďalšie vylepšenia. Nová generácia, ktorá bude predstavená v lete, bude mať lepšie viditeľný displej na vrchnej časti predného štítu, ešte spoľahlivejší zámok a väčší solárny panel, ktorý udrží batériu bicykla nabitú aj v chladnejšom počasí. 

„Veľmi dôležité budú novinky žltých zdieľaných bicyklov. Pripravujeme integráciu so systémom IDS Bratislavského kraja, ktorá má prepojiť používateľov MHD, aby na ich tzv. „poslednú míľu“ použili zdieľaný bicykel. Zároveň chceme previazať vlakové stanice a univerzity či kampusy, nakoľko práve mimobratislavskí študenti by mali mať možnosť zistiť, aké príjemné zážitky ponúka bicyklovanie po Bratislave,“ hovorí mestský cyklokoordinátor Tomáš Peciar.

„Jazda Slovnaft BAjkom má mnohé výhody – je ekologická, rýchla, človek urobí niečo pre svoje zdravie. Aktuálna pandémia koronavírusu navyše ukázala, že aj bezpečná. V rámci pravidelnej údržby sa totiž žlté bicykle čistia a dezinfikujú,“ doplnil Norbert Nagy zo spoločnosti Slovnaft Mobilty Services, ktorá zabezpečuje prevádzku Slovnaft BAjk-u. 

Cenník pre užívateľov sa v tomto roku nemení. 

LístokCena
DENNÝ6 EUR
MESAČNÝ9 EUR
ROČNÝ29,40 EUR (študenti 19,20 EUR)
ROČNÝ PREMIUM38,40 EUR
KREDITNÝ12 EUR

Detailné informácie o cenách sú zverejnené na stránke https://slovnaftbajk.sk/ 

Partnermi bikesharingu Slovnaft BAjk sú mesto Bratislava a spoločnosť Slovnaft. Žlté bicykle sú súčasťou verejnej dopravy v hlavnom meste. Od spustenia bikesharingu na jeseň 2018 najazdili užívatelia viac ako pol milióna jázd, pričom najdlhšia merala viac ako 50 kilometrov. Bicykle si užívatelia najčastejšie používajú v centre mesta, na dokovacích staniciach na Námesti SNP, Šafárikovom námestí a na Pribinovej ulici.

rNUlife.sk / Katarína Rajčanová, hlavné mesto Bratislava


Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.