Pozemná lanovka na Hrebienok si dopraje jesenný rekondičný pobyt vo Švajčiarsku

Obľúbenú pozemnú lanovku premávajúcu vo Vysokých Tatrách zo Starého Smokovca na Hrebienok čaká revízia vo Švajčiarsku. Podvozok kabíny č.2 sa vydá na cestu do mesta Uetendorf, kde ho priamo v dielňach výrobcu prehliadnu, vymenia opotrebované diely a pripravia na ďalšiu bezpečnú prevádzku. Na trase medzi Smokovcom a Hrebienkom bude zabezpečená ekologická náhradná doprava.

Pravidelný servis odporúčaný výrobcom zariadenia je základom bezpečnej prevádzky. Súčasná pozemná lanovka s dvomi vozňami je v prevádzke od roku 2007 a podľa pokynov dodávateľa je každých 6 rokov potrebná komplexná revízia podvozkov. „Počas revízie sa robí komplexná kontrola, diagnostika a výmena opotrebovaných dielov. Po tom, čo v minulom roku takúto kúru absolvovali podvozky vozňa č.1, prišli v tomto roku na rad podvozky vozňa č.2,“ vysvetľuje prevádzkový riaditeľ lanových dráh Ján Slamený. „Celá technická paráda začína už vo Vysokých Tatrách, kde naši zamestnanci spolu s montérmi švajčiarskeho výrobcu kabínu vyviažu na zdvihákoch, uvoľnia a vysunú podvozky, ktoré sa následne na kamióne odvezú do dielní vo Švajčiarsku. Po zhruba trojtýždňovej revízii sa podvozky vrátia späť do Tatier, kde sa osadia na koľajnice a následne ich spojíme s vozňom, ukotví sa ťažné lano a zariadenie sa po revíznych
skúškach opätovne uvedie do prevádzky“
doplnil.

Odstávka pozemnej lanovky potrvá v čase od 1.októbra do 13.novembra 2020. V tom čase pripravuje prevádzkovateľ pre návštevníkov Tatier, ktorí si netrúfajú na peší výstup na Hrebienok, ekologickú alternatívu - bezemisný elektrobus, ktorý by mal premávať po jestvujúcej komunikácii zo Starého Smokovca na Hrebienok.

Pozemná lanovka s technológiou spoločnosti Doppelmayr/Garaventa bola vo Vysokých Tatrách uvedená do prevádzky 22.decembra 2007. Na trase zo Starého Smokovca na Hrebienok nahradila starú taliansku pozemnú lanovku Cerreti e Tanfani z Milána, ktorá tam premávala od roku 1970. História pozemnej lanovky na Hrebienok sa začala písať už v roku 1908, kedy Smokovec s Hrebienkom spojila železničná trať s tzv. Abtovou výhybkou, vďaka ktorej sa v strede jednokoľajovej trate dokážu míňať dva oprotiidúce vozne.

Lanovka na Hrebienok

rNUlife.sk / Marián Galajda, PR TMR

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.