Český kongresový priemysel môže bezplatne využiť virtuálnu platformu

S pomocou pre koronavírom zdecimovaný sektor kongresového turizmu v Českej republike prišla Agentúra CzechTourism bezplatnou platformou na prezentáciu a veľtrhy. Pre tento účel zakúpila virtuálnu platformu Eventtia, ktorou ponúka spoločnostiam podnikajúcim v MICE odvetviach možnosť zúčastniť sa zadarmo na sérii workshopoch a veľtrhoch hlavných zdrojových trhoch.

Prvý online workshop so zameraním na americký a kanadský trh bol v spolupráci s Prague Convention Bureau. Zúčastnilo sa ho 86 českých a zahraničných subjektov, ktoré si cez platformu zabezpečili 230 rokovaní. „Nákup platformy bol skvelý ťah. Zorganizovať podobnú akciu s pomocou tretej strany s brandingom Českej republiky stojí v Spojených štátoch amerických bežne na deň 25 000 dolarov aj viac,“ pochvaľuje si efektivitu platformy Michaela Claudino, riaditeľka zahraničného zastúpenia agentúry CzechTourism pre USA a Kanadu.

Podľa vedúcej manažérky Czech Convention Bureau Terezy Matějkovej Eventtia ponúka jednoduché prehľadné usporiadanie a pre účastníkov je ľahko využiteľná. Dôležitá je najmä možnosť matchmakingu partnerov pred akciou, čiže možnosť výberu partnerov pre rokovanie na základe zverejnených profilov spoločností. To ocenili a využili viacerí účastníci.

Premiér: Český průmysl je tahounem a klíčovým zaměstnavatelem naší  ekonomiky | Vláda ČR

Ďalšie workshopy sú plánované na jeseň a v zime až do začiatku roka 2021. Už v budúcom týždni sa uskutoční B2B a MICE workshop zameraný na Latinskú Ameriku. V novembri na to nadviažu vybrané európske trhy i v oblasti Blízkeho Východu. Agentúra CzechTourism a Czech Convention Bureau tiež bezplatne podporia účasť domácich subjektov na najvýznamnejších B2B veľtrhoch, ktoré v tomto roku budú v online verzii - WTM London a IBTM Barcelona.

Ilustrační foto, zdroj: Shutterstock
Podľa najnovšej štúdie Economic Impact pre agentúru CzechTourism a Českú eventovú asociáciu môžeme tento rok očakávať prepad celkovej spotreby spojenej s konaním akcií, teda i za prenájom miesta konania, organizáciu, catering, ale i ubytovanie, dopravu a ďalšie služby, o viac než 71 %. Celkovo je ohrozených 90 až 110 tisíc pracovných miest. Celková spotreba v odvetví sa podľa štúdie tento rok zníži na 27,1–39,3 miliardy českých korún, pričom za bežnej situácie by sa pohybovala rádovo od 99 do 131,5 miliardy korún.

Podľa základného scenára štúdie Dopad Covid 19 na európsky MICE sektor, ktorú pre Czech Convention Bureau realizovala spoločnosť Tourism Economics v rámci Strategickej aliancie národných európskych convention bureaus vyplýva, že pokles návštevnosti konferenčných akcií dosiahne v tomto roku vyše 70 %. K návratu do úrovne pred pandémiou Covid 19 bude postupne dochádzať až do roku 2023.   

rNUlife.sk / Pavol Erdziak

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.