Kofola zažila rekordné leto, tržby rástli a spotrebitelia boli verní tradičným značkám

Skupina Kofola zlepšila kľúčové hospodárske ukazovatele, skvelé výsledky priniesol hlavne československý segment nealko nápojov postavený na tradičných značkách. Kofola zaznamenala v treťom kvartáli 2020 v medziročnom porovnaní tržby vyššie o 8325 tis. EUR, hodnota ukazovateľa EBITDA narástla oproti rovnakému kvartálu 2019 o 4592 tis. EUR. Kofola si tak vytvorila rezervu na ekonomické výkyvy súvisiace s druhou vlnou pandémie koronavírusu.

„O úspešnosti roku v oblasti nášho podnikania vždy rozhoduje letná sezóna. Som rád, že tento rok sme ňou prešli najlepšie v našej histórii. Naše tradičné produkty sú pre spotrebiteľov istotou aj v neistých časoch. V Českej republike a na Slovensku sme oproti vlaňajšiemu 3. kvartálu zarobili o 21,4 % viac a za celú skupinu o 11,8 % viac,“ hovorí Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola.

Z kategórií sa darilo predovšetkým sirupom, rástli aj predaje vôd. „Naše sirupy zaznamenali tržby medzikvartálne vyššie o 20,5 %, vody dokonca o 35,5 %. K tomuto výsledku prispela akvizícia tradičných českých minerálnych vôd Ondrášovka a Korunní, ktoré tento rok obohatili naše portfólio. Potešilo ma, že Korunní v skle alebo Ondrášovka liči – teda novinky, ktoré sme na trh uviedli už pod našou hlavičkou – dokonca prekročili naše predajné očakávania,“ hodnotí Jannis Samaras. Rast trhového podielu zaznamenáva Kofola pri slovenskej minerálnej vode Kláštorná Kalcia, ktorej výrobu oživila pred takmer dvomi rokmi. S jej fľašou zo 100 % rPETu zbiera úspechy nielen u spotrebiteľov, ale aj v prestížnych súťažiach. Naposledy Kláštorná Kalcia zvíťazila v kategórii BEST IN PET v medzinárodnom zápolení balených vôd Global Water Drinks Awards 2020, kde uspela ako jediná značka z česko-slovenského regiónu.

V tržbách rástol v treťom štvrťroku aj bylinkový segment Skupiny Kofola – teda poľská Premium Rosa a tradičný československý výrobca bylinných zmesí LEROS. Do hlavnej čajovo-kávovej sezóny vstupuje firma s novinkou v podobe vlastnej značky pravej talianskej kávy Trepallini, ktorú vyvinula v spolupráci s Talianmi z rodinnej pražiarne a kávového inštitútu ARC.

Z portfólia Skupiny sa naopak najmenej darilo značke UGO, ktorá silno pocítila dopady koronavírusových opatrení a oslabenej ekonomiky. COVID-19 takisto ovplyvnil predaje v Adriatickom regióne, kde nastal výrazný útlm turizmu. Tržby skupiny tam klesli o 6,7 %. Spoločnosť Radenska napriek tomu pokračovala v udržateľných aktivitách - uviedla na trh minerálnu vodu Radenska Naturelle vo fľaši zo 100 % rPETu, a zároveň spustila kampaň na podporu výsadby 20 000 stromov v Slovinsku a Chorvátsku

„Do roku 2020 sme vstupovali so silnou rozvahou. Za prvých 9 mesiacov máme ukazovateľ EBITDA vyšší, ako sme mali vlani v tomto čase, Ondrášovka s Korunní majú očakávanú výkonnosť. Naďalej platí náš cieľ, kedy ukazovateľ EBITDA pre rok 2020 očakávame medzi 950 mil. až 1 000 mil. Kč, pričom vzhľadom na aktuálne dopady pandémie sa budeme pohybovať skôr pri nižšej hranici. Z môjho pohľadu ale nič nebráni výplate dividendy vo výške 13,50 Kč na akciu. V nasledujúcom období, kedy budú stále pretrvávať celoekonomické obmedzenia, budeme pokračovať v osvedčenom režime flexibility nákladov a dobrého fázovania sezónnych výdavkov,“ uzatvára výhľad Kofoly do konca roku Jannis Samaras. 

rNUlife.sk / Lenka Puzlíková, 1st CLASS AGENCY

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov
(2 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.