Akvizíciou talianskeho konkurenta Stileo sa GLAMI stalo najväčším vyhľadávačom módy v strednej a východnej Európe a ašpiruje tak na pozíciu „Spotify pre módu“. Miliardová česká online platforma, ktorá nedávno predstavila svojim miliónom používateľov inovovaný spôsob objavovania a nakupovania módy, tak bude miestom, ktoré vďaka umelej inteligencii odhadne vkus užívateľa a ponúkne mu len tie najrelevantnejšie módne kúsky.
Na začiatku stačí, ak užívateľ vyplní krátky kvíz, ktorý sa objaví na domovskej stránke GLAMI, odpovie zopár detailov o obľúbených značkách, veľkostiach a iných módnych preferenciách. Za pár minút môže každý zákazník vidieť prispôsobený a starostlivo vyselektovaný sortiment produktov, pričom GLAMI ho vyhľadáva medzi stovkami e-shopov a značiek.
Rozsiahly a rozmanitý výber produktov na jednom mieste zjednoduší zákazníkom ich nákupnú cestu a šetrí drahocenný čas. Pomocou umelej inteligencie budú môcť užívatelia na stránke GLAMI vidieť módne odporúčania a ponuky svojich obľúbených značiek podľa ich individuálneho módneho vkusu. Čím viac budú zákazníci GLAMI používať, tým viac sa vyhľadávač prispôsobí ich individuálnemu štýlu a vkusu.
Dnes, keď spotrebitelia hľadajú stále viac a viac personalizácie, sú často unavení z veľmi širokého výberu medzi obchodmi a módnymi značkami. Takže v konečnom dôsledku chcú veľmi rýchlo nájsť presne to, čo sa im páči. Umelá inteligencia je najefektívnejším spôsobom, ako personalizovaný obsah zákazníkom poskytnúť a zároveň zvýšiť ich lojalitu.
Objavovanie módy stále zostáva dôležitou súčasťou jedinečného zážitku GLAMI. Cieľom nie je len ukázať používateľom presne to, čo majú vo svojom šatníku alebo v mysli, ale taktiež ich inšpirovať ponukou ďalších dizajnérov a značiek. Ak existujú aj iní spotrebitelia, ktorí interagujú s rovnakými vecami ako konkrétny zákazník, tento zákazník dostane odporúčania na ďalšie nové produkty, ktoré sa týmto iným spotrebiteľom páčili. GLAMI ponúka tento hyperpersonalizovaný zážitok z obľúbeného obchodu bez toho, aby ohrozila možnosť objavovať nové značky a porovnávať ceny.
„GLAMI a jej technológia strojového učenia, podobne ako v iných personalizovaných platformách (napr. Spotify a Netflix), „načítajú“ ich vkus bez toho, aby museli listovať veľkým katalógom. Ak potom zo všetkých produktov dostaneme ten správny mix, ktorý bude zodpovedať chuti užívateľa, zostane u nás a naďalej sa bude vracať objavovať viac módnych kúskov. Toto je naša cesta k hyperpersonalizácii v móde,“ pokračuje Tomáš Hodboď.
To je výborná správa aj pre e-shopy predávajúce na GLAMI. „Prístup k tejto technológii mnoho malým a stredným e-shopom chýba, pritom naše dáta už dva roky potvrdzujú, že ponúkať užívateľom obsah inšpirovaný ich predchádzajúcim správaním vedie k 10% nárastu revenues per session. Produkty s veľkostným filtrom zas vykazujú dvojnásobnú konverziu,” uvádza na záver Hodboď. Jeho slová potvrdzujú aktuálnu ambíciu GLAMI stať sa pre fanúšikov ekvivalentom Spotify v segmente módy. Akvizíciou talianskeho konkurenta Stileo a inováciami v hyperpersonalizácii sa GLAMI blíži k cieľu a stáva sa poprednou platformou pre objavovanie módy v strednej a východnej Európe.
rNUlife.sk / Mária Danišová, dynamic