Záujem o Českú republiku vzrástol, Slováci sú stále druhí v návštevnosti

Cestovný ruch v Českej republike je takmer na predcovidových číslach. V treťom štvrťroku 2022 do jeho hromadných ubytovacích zariadení (HUZ) prišlo 7,3 milióna turistov, medziročne je to nárast o 11 percent.

V porovnaní so stavom pred pandémiou covidu 19, teda s júlom, augustom a septembrom 2019, ide o 97% návštevnosti. Vyplýva to z informácií spracovaných podľa údajov z Českého štatistického úradu. HUZ v 3. štvrťroku zaznamenali 20,4 miliónov prenocovaní, oproti vlaňajšku pribudlo domácich aj zahraničných návštevníkov. Z cudzích krajín ich bolo vyše 2,5 milióna, najviac prišlo Nemcov 582 tisíc (medziročný nárast o 57,2 %), nasledovali už tradične hostia zo Slovenska 264 tisíc (nárast o 58,1 %) a Poľska 248 tisíc (nárast o 73,1 %). Od začiatku tohto roka do konca septembra prišlo do ČR 590 976 Slovákov.

Zatiaľ čo hotely mali v treťom štvrťroku návštevnosť 4,2 milióna turistov (viac o 23,9 %), o penzióny aj kempy bol záujem menší (pokles o 6,2 % a 6,6 %). Pribudli zahraniční turisti, došlo k medziročnému zvýšeniu o takmer 100 %. Rezidenti tvorili 80 % návštevnosti HUZ, medziročne cestovali menej (zníženie o 10 %). Zo vzdialených krajín do ČR prišlo takmer 140 tisíc turistov z USA a 48 tisíc Izraelčanov.

Foto: PCT

„Čo sa týka obľúbenosti navštívených regiónov, rozdielny záujem je u rezidentov a zahraničných turistov. U cudzincov viedla Praha nasledovaná Juhomoravským a Karlovarským krajom, obyvatelia ČR najviac podnikali výlety a dlhšie pobyty na južnú Moravu, do južných Čiech a do Královohradeckého kraja,“ hovorí riaditeľ Českej centrály cestovného ruchu CzechTourism Jan Herget. Podľa neho teraz nastáva rozhodujúca fáza boja o návrat cestovného ruchu, pretože podnikatelia potrebujú pomôcť prežiť tradične slabšiu zimnú sezónu.

„Na deviatich zahraničných trhoch spúšťame zimnú kampaň s rozpočtom 15 miliónov Kč. Zameria sa primárne na hory a wellness, vianočné trhy, zimné mestá (kultúra, gastro) a na Valentína. Pokiaľ sa chceme vrátiť medzi globálne úspešné destinácie, potrebujeme priame lety na najväčšie trhy v Ázii a v Amerike. Spolupracujeme s Letiskom Praha na obnovení priamych liniek a verím, že nájdeme cestu, ako navýšiť rozpočet CzechTourism na spoločné kampane s dopravcami,“ zdôvodňuje Jan Herget.   

Foto: Letiště Praha

„Podporujeme akékoľvek ďalšie možné navýšenie. Týka sa okrem iného rozšírenia spolupráce v rámci platformy TouchPoint medzi Letiskom Praha, agentúrou CzechTourism a Prague City Tourism, ktorá je formou spolupráce na rozvoji liniek na konkurenčných letiskách. Naším cieľom je predovšetkým postupne obnoviť a ponúknuť destinácie, ktoré mali priame letecké spojenie pred pandémiou covidu-19. A tiež nadviazať na rokovania o nerealizovaných projektoch. Ide napríklad o spojenia do Chicaga a Hanoja, od ktorých sa kvôli pandémii ustúpilo. Podarilo sa nám nadviazať na ďalšiu sezónu spoluprácu s Delta Air Lines na linke z New Yorku, radi by sme obnovili linky do Filadelfie a Newarku v USA i Toronta a Montrealu v Kanade. To sú hlavné priority v Severnej Amerike. Čo sa týka Ďalekého východu ide o obnovu spojenia zo Soulu a z čínskych destinácií, medzi ktorými je prioritným trhom Šanghaj. Rokujeme aj s leteckými spoločnosťami o priamych leteckých spojeniach s Thajskom, Taiwanom, Japonskom, Indiou a Singapurom,“ informuje riaditeľ Rozvoja leteckého obchodu Letisko Praha Jiří Vyskoč.    

rNUlife.sk / PAVOL ERDZIAK / foto: Czechtourism

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.