Tesco opäť pomáha predčasne narodeným bábätkám

Práve na 17. november totiž pripadá Svetový deň predčasne narodených detí. Tesco sa pri tejto príležitosti aj tento rok rozhodlo podporiť mamičky, ktorých bábätká sa vypýtali na svet skôr. Tesco darovalo balíčky so zásobou výrobkov Fred&Flo desiatim novorodeneckým oddeleniam v nemocniciach naprieč celým Slovenskom v hodnote viac ako 72-tisíc EUR.

Tesco darovalo hygienické potreby a detskú kozmetiku Fred&FLo v objeme 72 630 eur. Balíčky zamierili do najväčších nemocníc, ktoré sa starajú o predčasne narodené deti naprieč Slovenskom. Neonatologické oddelenia sa môžu spoľahnúť na pravidelnú pomoc od reťazca, za posledné tri roky ich Tesco podporilo produktmi v celkovej sume 200-tisíc eur.

Podľa štatistík občianskeho združenia Malíček, ktoré poskytuje pomoc a podporu rodičom predčasne narodených detí, narástol za posledných 15 rokov počet pôrodov pred dovŕšením konca tehotenstva o viac ako 30 percent. Na Slovensku príde na svet predčasne každé jedenáste dieťa, čo znamená päťtisíc detí ročne.

Dôvody prečo sa dieťatko narodí predčasne sú viaceré. „Riziko predčasného pôrodu sa zvyšuje s vyšším vekom rodičiek, ktoré častejšie trpia civilizačnými ochoreniami, alebo tehotenstvo odkladajú na neskôr a následne hľadajú pomoc v umelom oplodnení. Staršie mamičky častejšie trpia napríklad tehotenskou cukrovkou alebo preeklampsiou, ochoreniami, ktoré sú významným rizikom pre plod. Veľa budúcich maminiek tiež trpí rôznymi autoimunitnými ochoreniami alebo cukrovku 1. typu, ktoré rovnako patria medzi rizikové faktory predčasného pôrodu,“ vysvetľuje MUDr. Irena Dobišová, primárka Novorodeneckej kliniky Mikuláša Rusnáka LF SZU a UNB.

Predčasne narodené deti trpia mnohými problémami. Potrebujú pomoc s dýchaním, keďže im nedozreli pľúca. Taktiež nemajú zrelý nervový systém a ani bunky v čreve. „My centralizujeme starostlivosť o tieto bábätká v centre pre predčasné pôrody, aby sme dieťatku včas poskytli pomoc, ktorú potrebuje,“ dopĺňa Dobišová. Aj po prepustení domov sú predčasniatka dlhodobo sledované tímom špecialistov, lebo s mnohými zdravotnými problémami bojujú aj v staršom veku.

Keď som nastúpila na pozíciu brand manažéra do spoločnosti Tesco, chcela som, aby moja práca mala väčší zmysel, prinášala radosť a myslela na ľudí, ktorí potrebujú pomoc. Nedonosené bábätká sú neuveriteľní hrdinovia, rovnako tak ich rodičia. Spoznala som to na vlastnej koži, pretože aj moju dcéru zachránili, keď sa narodila ako 800 gramové bábätko. Rodičia predčasne narodených detí potrebujú silu, nádej, podporu a pocit, že sa s ich deťmi počíta, že to dokážu. Preto vidím zmysel v tom, že ich podporíme symbolicky počas Svetového dňa predčasne narodených detí. Teším sa, že už tretíkrát obdarujeme mamičky na 10 neonatológiách na Slovensku,“ hovorí Tereza Berkes, brand manažérka pre vlastnú značku Tesco v strednej Európe.

rNUlife.sk / OTS / Zdroj foto: TESCO, OZ malíček

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.