Skupina Medusa, ktorá dnes zastrešuje takmer 40 prevádzok v troch krajinách a pracuje pre ňu viac ako 1 000 zamestnancov, v najbližších mesiacoch otvorí tri nové prevádzky.
- Skupina otvorila v roku 2022 tri podniky: NOX, MINT v Pradiarni a MINT v Karlovej Vsi
- V najbližších mesiacoch otvorí dve reštaurácie MINT v Dubaji a COMO Cafe v Eurovei 2
- Inflácia a rast cien motivujú skupinu k novým postupom i technológiám
„Sme vďační, že koncept MINT, ktorý sme vyvinuli ešte pred pandémiou, no otvárali už počas nej, si spolu s WERKom a NOXom našli svojich zákazníkov. Vďaka MINT-u Medusa prvýkrát prekročí hranice nášho kontinentu. V decembri otvoríme prvý MINT v Dubaji a vo februári tu chystáme predstaviť MINT číslo 2,“ hovorí Peter Štecko, majiteľ a CEO skupiny a pokračuje: „Mimo Európy ideme aj preto, lebo slovenský gastrotrh je v kríze a čiastočne naplnený. Naopak, Spojené arabské emiráty sú hladné po všetkom novom a nám sa tam podarilo zazmluvniť dva excelentné priestory. Prezradím zatiaľ len ten prvý: prvá naša prevádzka bude v najväčšom shopping centre na svete Dubai Mall, ktorý ročne navštívi viac ako 100 miliónov ľudí. Priestory sa tu nedajú kúpiť len peniazmi, musíte presvedčiť manažérov centra aj konceptom a referenciami.“
Medusa sa napriek ťažkej situácii na slovenskom trhu so službami (a gastrom zvlášť) ďalej rozvíja, no domácemu trhu hrozí prinajmenšom stagnácia pre zlý prístup k potenciálnym pracovníkom mimo Európskej únie, inflácii a privysokej gastroDPH. V kombinácii so zamrznutým cestovným ruchom a vysokými cenami energií čakajú slovenské reštaurácie veľmi ťažké časy.
Peter Štecko: „V Meduse máme nápady aj elán. No na Slovensku pre ne, odhadujeme, teraz nebude v najbližšej dobe dosť zákazníkov. Počítame s tým, že Bratislavčanom klesnú reálne príjmy možno až o štvrtinu. My budeme musieť pre vysoké ceny energií a ďalších nákladov ceny položiek v menu zvyšovať, čo situáciu ešte viac skomplikuje.“
Energie sú pre Medusu veľká téma. Zamestnanci povinne šetria, vedenie racionalizuje prevádzky, zavádzajú sa nové, energeticky efektívnejšie, technológie. Reštaurácie musia byť inovatívne a kreatívne nielen pri tvorbe jedálneho lístka. Všetky tieto opatrenia pomohli znížiť spotrebu elektrickej energie v niektorých prevádzkach až o 50%, avšak má to aj svoju daň v oblasti komfortu a dizajnu.
Medusa chystá v Bratislave ďalšiu novinku, už tento mesiac spustí testovaciu prevádzku vlastného systému objednávania od stola, tzv. QR Ordering. Zákazník by sa mal dostať k objednávke vďaka elektronickej komunikácii s kuchyňou rýchlejšie a komfortne sám zaplatí. Zároveň je to aj reakcia na slovenský podvyživený pracovný trh služieb, ktorý kopíruje s malým oneskorením situáciu v západnej Európe.
„Podnikanie, samozrejme, nie je len o expanzii. Korona nám zobrala dve kantíny v biznis centrách. Kontrakt v OC VIVO, kde sme mali roky rokúce Primi, sme už neobnovili. V Košiciach sme prijali ponuku na odkúpenie Primi Košice. Vždy rozhodne trh. Gastro je veľmi dynamický segment. Pokiaľ niečo prestáva ekonomicky fungovať a my si vyhodnotíme, že kreatívny reštart je príliš riskantný, a že je strategicky správne takúto prevádzku zatvoriť, urobíme to. Chceme byť dynamickou, inovatívnou spoločnosťou, ktorá neustále prináša ľuďom nové koncepty, technológie, jedlá a zážitky,“ uzatvára Peter Štecko.
rNUlife.sk / Ľudovít Tóth, PR