V horách a vodných parkoch dominuje slovenčina a čeština, s letným snehom odštartoval aj predpredaj zimných pobytov

Najpopulárnejšie domáce turistické destinácie majú za sebou prvú polovicu letnej sezóny. Horské strediská aj vodné parky sa pri bilancovaní zhodujú v jednom – najčastejšie v nich počuť slovenčinu a češtinu.

Prvá polovica leta priniesla relatívne stabilné počasie, čo pre centrá cestovného ruchu znamenalo slušnú návštevnosť nielen z pohľadu denných návštevníkov, ale aj ubytovaných hostí.

Prvú polovicu leta hodnotím dobre až veľmi dobre – ako v Tatrách tak aj vo vodných parkoch. Zrejme aj vzhľadom na rôzne informácie o cenách v Chorvátsku si veľa ľudí vybralo domácu dovolenku. Navyše, keď vezmeme do úvahy aktuálnu spoločenskú situáciu – veľkú infláciu a rôzne iné priority, ktoré musia ľudia riešiť, sme príjemne prekvapení a zároveň vďační, že sa rozhodli pre dovolenku v Tatrách,“ uviedol Igor Rattaj, predseda predstavenstva Tatry mountain resorts, a. s. (TMR).

Pri sumarizácii doterajšieho leta je pozitívnym zistením návrat českej klientely. „Českí klienti sú veľkým prekvapením – tak ako v zime, keď ich ubudlo, v lete ich zasa výrazne pribudlo. Vyzerá to pomaly ako pred 20 – 30 rokmi, keď väčšinu klientov tvorili práve Slováci a Česi. Takže Česi sa nám vracajú do Tatier,“ doplnil Rattaj.

Z pohľadu národností tvorí prvú trojku tradične Slovensko, Česká republika a Poľsko, štvrté miesto sa v závislosti od rezortov líši – napríklad vo vodných parkoch sú to hostia z Izraela, ale v horských strediskách klienti z Maďarska. Výzvou pre domáci cestovný ruch ostáva druhá polovica leta.

„Zaujímavé je, že júl býva tradične slabší, všetci cestujú k moru a až august si Slováci vyberajú ako termín na druhú, možno kratšiu, ale domácu dovolenku. August preto mávame silnejší aj vo vodných parkoch aj v horských strediskách, takže tešíme sa na druhú časť leta. Tá prvá naznačuje, že by to mohlo byť dobré. Dúfam preto, že počasie sa nepokazí a všetko bude OK,“ informoval šéf TMR.

Pri porovnaní s posledným letom pred pandémiou sa absolútne počty návštevníkov postupne dorovnávajú. Prevádzkovatelia turistických rezortov sa ale  musia vysporiadať s novým fenoménom – bookingom na poslednú chvíľu. „V praxi to znamená, že ubytovacie kapacity dopredávame posledné dva – tri dni pred nástupom na pobyt. Výnimkou sú ubytovacie kapacity vo vodných parkoch, ktoré sa vo väčšom rozsahu rezervovali o niečo skôr a júl sa nám podarilo obsadiť veľmi dobre,“ vysvetlil prevádzkový riaditeľ TMR Slovensko Branislav Kačkovič.

Vrchol letnej turistickej sezóny so sebou priniesol aj spustenie predpredaja zimných pobytov vrátane Silvestra vo vodných parkoch a horských strediskách.

Hlavnou udalosťou slovenskej zimy 2023/24 bude Svetový pohár v alpskom lyžovaní v Jasnej. „Intenzívne už na ňom pracujeme a očakávame veľkú návštevnosť. V zimnej sezóne budeme zároveň pokračovať vo filozofii poskytovať v cene pobytu nielen skipasy, ale aj vstupy do vodných parkov. Tento štandard komplexných zážitkov chceme dopriať každému, kto sa rozhodne pre dovolenku u nás,“ uzavrel predseda predstavenstva TMR Igor Rattaj.  

rNUlife.sk / Marián Galajda, PR TMR / foto: Marek Hajkovský / titl. foto: tatry.sk

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.