Do finále sa dostala spoločnosť Smurfit Kappa so svojím obalovým riešením pre značky Medovník, e-shop Drinkito a Remoska Quanta. Slovenská pobočka Smurfit Kappa postúpila aj s obalom Smarty grid na ochranu komponentov počas prepravy. Spoločnosť Thimm si tiež prišla na svoje s obalovými riešeniami pre značky T-Mobile, Romadur a Stará Myslivecká, zatiaľ čo DS Smith Packaging uspela s obalovými riešeniami pre darčekové víno, stropný panel a značku Mana. Všetky víťazné návrhy obalov nájdete na OBAL ROKU.
"S veľkým potešením a hrdosťou môžem oznámiť, že včera sme s radosťou vyhlásili víťazov a ocenených v aktuálnom 30. ročníku súťaže "Obal roka". Chcel by som úprimne zablahoželať všetkým účastníkom, ktorí preukázali nielen vysokú úroveň kreativity a inovácie, ale aj odvahu postaviť svoje nápady vedľa nápadov svojich konkurentov. Je povzbudzujúce vidieť, ako počet účastníkov každoročne rastie, čo je pre mňa jasným ukazovateľom toho, že český dizajnérsky sektor je na vzostupe a má svetu čo ponúknuť," komentuje Iva Werbynská, riaditeľka Inštitútu pre obaly Syba, ktorý súťaž Obal roka organizuje. Tento rok bolo do súťaže prihlásených 102 exponátov obalov.
"Ako zástupca spoločnosti, ktorá zabezpečuje systém triedenia a recyklácie odpadov z obalov, vítam, že účastníci súťaže sa postupne zbavujú proklamácií o ekologickom dizajne a prinášajú nové riešenia obalového ekodizajnu, ktoré umožňujú pretriediť odpad z obalov a recyklovať ho v praxi, nielen na papieri. Veľmi ma tešia inovácie, ktoré prinášajú úsporu surovín, energie a spotreby vody, čím sa minimalizuje vplyv obalov na životné prostredie. Na druhej strane, žiaľ, "boj proti plastom" stále pokračuje, a to aj v aplikáciách, kde majú plasty svoje opodstatnenie a zabezpečujú zachovanie všetkých funkcií obalov, najmä ochranu výrobkov," komentuje Hana Hradecká, porotkyňa a manažérka komunikačných aktivít EKO-KOM.
Z 34 vybraných obalov vyberie predsedníčka poroty Jana Žižková tie najlepšie a odovzdá im Cenu predsedníčky poroty na galavečeri Obal roka počas kongresu OBALKO 19. októbra v Aquapalace Čestlice.
"Kategória prepravných obalov bola v tomto ročníku OR tradične silná. Medzi najvýraznejšie patrila kategória etikiet, a to nielen z hľadiska atraktívneho dizajnu, ale aj využitia nových technológií. Od minulého roka vidím transformáciu smerom k "online marketingu", čím myslím nielen čoraz dokonalejšie obaly pre e-shopy, ktoré konečne začínajú využívať marketingový potenciál, ktorý bol predtým podceňovaný, ale aj obaly pre online prezentáciu, najmä špeciálne typy obalov pre influencerov a podobne," hovorí Jana Žižková, predsedníčka poroty súťaže Obal roka.
Jubilejný 30. ročník priniesol aj niekoľko noviniek, napríklad novú kategóriu Marketing, ktorá sa zameriava na najlepšie využitie obalu ako propagačného a komunikačného nástroja, a novú cenu Packaging Print za výnimočnú kvalitu a inovácie v tlači obalov, ktorá bude tiež vyhlásená na októbrovom galavečeri.
O SÚŤAŽI:
Obal roka je jediná certifikovaná súťaž určená pre české a medzinárodné spoločnosti, ktoré podporujú inovácie v obalovom priemysle. Cieľom súťaže je vyzdvihnúť a následne podporiť najlepšie nápady, inovácie a technológie v oblasti obalov, ktoré sa objavujú na trhu. Zároveň otvára víťazom dvere do súťaže WorldStar Award, kde budú súťažiť najlepšie obaly z celého sveta. Viac informácií o súťaži Obal roka nájdete na webovej stránke www.obalroku.sk.
Vďaka partnerom súťaže
Partnermi triedenia na Slovensku sú ENVIPAK a spoločnost´ NATUR-PACK.
Spolupracujúcou organizáciou je Tisková spoločnosť.
Záštitu nad podujatím prevzali okrem iných Zväz obchodu a cestovného ruchu, Potravinárska komora ČR, Zväz obchodu SR, Veľvyslanectvo Slovenskej republiky v Prahe, Potravinárska komora ČR, Slovenské združenie pre značkové výrobky a České združenie pre značkové výrobky.
Ďakujeme partnerom tohtoročnej súťaže OBAL ROKU, bez ktorých podpory by sa súťaž nemohla uskutočniť. Generálnym partnerom a zároveň triediacim partnerom je EKO-KOM, striebornými partnermi sú EMBAX-PRINT, FACHPACK, THIMM PACK'N'DISPLAY, SMURFIT KAPPA. Bronzovým partnerom súťaže je spoločnosť DS SMITH PACKAGING.
Partnermi súťaže sú veľtrh BRAU-BEVIALE, Český zväz pivovarnícky a sladovnícky, GS1 Česká republika a IPSOS.
rNUlife.sk / TS