Minimalistická tvorba Tomáša Žemlu prináša úplne iný pohľad na bežné prostredie okolo nás. Výstava Defragmentácia predstavuje komplexný projekt, ktorý zahŕňa grafiku, maľbu aj plastiku tohto autora.
Tomáš Žemla sa na výstave nezameriava na makropriestor (polia) ale približuje nám mikropriestor chabrždia a detailov zrezaných stromov. Grafický cyklus Robinia – Agáty mal svoju premiéru na Bienále grafiky v Kanade, pričom na Slovensku je prezentovaný po prvýkrát.
Minimalistický grafický prejav v divákovi navodzuje akési stíšenie, ktoré ale na pozadí zároveň prináša viaceré otázky – v tomto prípade ide o kontrast starej a na pohľad odumretej časti stromu, z ktorej vyrastá nový život plný rôznych tvarov. Séria malieb uchvacuje už len svojou farebnosťou a náročnou technikou. Odumreté stromy v náručí bujnej zelene opäť navodzujú pocit protikladu alebo skôr nikdy nekončiaceho cyklu života. Plastika – torzo stromu – uzatvára a zároveň prepája grafický a maliarsky pohľad a predstavuje aj akési zhmotnenie zániku a obnovy (strom – papier – strom). Použitý recyklovaný papier automaticky odkazuje na ekologický zámer, ktorému sa autor intenzívnejšie venuje posledné dva roky.
"V projekte Defragmentácia sa tak spájajú viaceré čiastkové problémy, ktoré zo svojho okolia prenášam do svojej tvorby. Výtvarne v ňom reorganizujem priestor tak, aby hovoril o realite, ktorá umelca aj diváka núti zamyslieť sa aj nad svojou vlastnou identitou, ktorá je závislá na okolitom prostredí a naopak," povedal Tomáš Žemla.
Kurátorka: Melita Fodor Gwerková
Vstup voľný
Tomáš Žemla — DEFRAGMENTATION
kurátorka: Melita Gwerková
7.11. o 18:00 — vernisáž
8.11. – 8.12.2023
výstava bude sprístupnená od 14:00 do 18:00
V spolupráci s Gallery Gwerk sme pre vás pripravili výstavu Tomáša Žemlu Defragmetation.
Výstava Defragmentácia predstavuje komplexný projekt, ktorý zahŕňa grafiku, maľbu aj plastiku. Autorov fokus sa v tomto prípade nezameriava na makropriestor (polia) ale približuje nám mikropriestor chabrždia a detailov zrezaných stromov. Grafický cyklus Robinia – Agáty mal svoju premiéru na Bienále grafiky v Kanade, pričom na Slovensku je prezentovaný po prvýkrát. Minimalistický grafický prejav v divákovi navodzuje akési stíšenie, ktoré ale na pozadí zároveň prináša viaceré otázky – v tomto prípade ide o kontrast starej a na pohľad odumretej časti stromu, z ktorej vyrastá nový život plný rôznych tvarov. Séria malieb uchvacuje už len svojou farebnosťou a náročnou technikou. Odumreté stromy v náručí bujnej zelene opäť navodzujú pocit protikladu alebo skôr nikdy nekončiaceho cyklu života. Plastika – torzo stromu – uzatvára a zároveň prepája grafický a maliarsky pohľad a predstavuje aj akési zhmotnenie zániku a obnovy (strom – papier – strom). Použitý recyklovaný papier automaticky odkazuje na ekologický zámer, ktorému sa autor intenzívnejšie venuje posledné dva roky.
Z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
rNUlife.sk