Skutky namiesto slov. Zníženie cien sa v Lidli týka stovky základných potravín a platí minimálne do Veľkej noci.
„Keď boj proti vysokým cenám, tak poriadny!“ povedali si v Lidli a zrušili daň z pridanej hodnoty na stovke základný potravín. Od 11. marca klesne cena množstva najbežnejšie kupovaných produktov o 10%. Zlacnenie je platné vo všetkých 164 predajniach diskontu na Slovensku a Lidl garantuje, že nové ceny budú platiť minimálne do Veľkej noci.
Lidl znížil cenu základných potravín ako napr. chlieb, maslo, mlieko, zemiaky, viacero druhov mäsa, jablká, paradajky, cibuľu, jogurty. Zlacnenie o desať percent sa týka aj mnohých ďalších produktov, ktoré si zákazníci kladú do košíkov prakticky pri každom nákupe.
„S bojom proti zdražovaniu to myslíme naozaj vážne. Teším sa z toho, že už niekoľko týždňov sú ceny v našich predajniach na úrovni z minulého roka. Teraz ideme ešte ďalej a zákazníkov odbremeníme od dane z pridanej hodnoty pri sto základných potravinách. Do tohto zníženia cien investujeme stovky tisíc Eur, aby sme ochránili peňaženky našich zákazníkov a dopriali im ešte bohatšiu Veľkú noc,“ povedala Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika.
Skutočnosť, že Lidl tlmí infláciu dokazuje aj analýza portálu Finstat[1]. Z nej vyplýva, že Lidl je jediným reťazcom na Slovensku, ktorému v priebehu troch rokov klesol podiel obchodnej marže na tržbách za tovar. Ceny, za ktoré nakupoval Lidl tovar od dodávateľov teda rástli rýchlejšie než ceny na pultoch. Diskont neprenášal zdražovanie v plnej miere na plecia zákazníkov a aj tým potvrdil pozíciu lídra v nízkych cenách na Slovensku.
Zodpovedný prístup Lidla k cenám vnímajú aj zákazníci. V tom, že Lidl ponúka najlepší pomer kvality a ceny na Slovensku potvrdili v posledných mesiacoch spotrebiteľské prieskumy od troch rôznych agentúr: Icertias[2], 2muse[3] a NMS[4]. Rovnako aj zber cien agentúry ACRC[5] preukázal, že Lidl je najlacnejší obchod s potravinami v našej krajine.
[1] Analýza hospodárenia maloobchodných reťazcov za rok 2022 https://news.finstat.sk/analyzy/analyza-hospodarenia-maloobchodnych-retazcov-2022/
[2] Best Buy Award – General I-II, 1200 respondentov, január 2023
[3] 2muse KPIs Monitoring značiek na slovenskom trhu za obdobie január 2022 – apríl 2023, reprezentatívny online prieskum na parameter „Ponúka výrobky za najlepšie ceny“ na vzorke 6 600 respondentov. Reprezentatívna vzorka populácie vo veku 15 – 70 rokov, reprezentatívnosť z hľadiska pohlavia, veku, regiónu a veľkosti sídla.
[4] NMS Online prieskumu sa zúčastnilo 2 000 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku SR podľa veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja pre populáciu 70 % žien a 30 % mužov. Zber dát prebiehal od 22.02. - 26.02.2024 cez Slovenský národný panel.
[5] Podľa výskumu ACRC s.r.o., ktorý sa realizoval v januári 2024 v predajniach Lidl, Tesco, Billa, COOP Jednota . Nákupné košíky zahŕňali vybrané produkty zo sortimentu domáca chémia, mäso, mäsové výrobky, údeniny, ryby, mrazené potraviny, chladené potraviny, mliečne výrobky, nápoje, vajcia, cukrovinky, trvanlivé potraviny, konzervy, ovocie a zelenina.
rNUlife.sk / TS