Dr. Max triumfuje ako absolútny víťaz 11. ročníka Mastercard Obchodník roka

  • Dr. Max je absolútnym víťazom 11. ročníka ocenenia Mastercard Obchodník roka.
  • Do online hlasovania v kategórii Cena verejnosti sa zapojilo takmer 50 000 ľudí, ktorí vybrali svojho obľúbeného obchodníka. Spoločnosť Lidl svoje víťazstvo v tejto kategórii úspešne obhájila.
  • Víťazmi sortimentných kategórií vybraných na základe spotrebiteľského prieskumu sa stali ALBI, Alza.sk, Bistro, Bonprix, Deichmann, dm drogerie, Dr. Max, IKEA, Martinus, NAY, OBI, Slovnaft, Sportisimo a Super Zoo.
  • Víťazom kategórie Inovácia roka sa stal Martinus.
Výkonný riaditeľ lekární Dr. Max Marián Jánoš s cenou.

„Za jedenásť rokov, počas ktorých udeľujeme ocenenie Mastercard Obchodník roka, sa slovenský maloobchodný trh výrazne zmenil. Vstúpili naň noví hráči, čo prinieslo posilnenie konkurencie, a slovenskí obchodníci tiež prišli s množstvom inovatívnych prístupov. Dve veci sa však nemenia – zákazníci hľadajú príjemné zážitky a pre obchodníkov je rozhodujúca ich spokojnosť pri nakupovaní. Práve zákaznícka spokojnosť taktiež rozhoduje o úspechu v ocenení Mastercard Obchodník roka. Veľmi nás teší, že v kategórii Cena verejnosti každý rok hlasujú desaťtisíce zákazníkov. Vážime si aj to, akú prestíž si za jedenásť rokov naše ocenenie získalo v očiach obchodníkov. Pre nich je úspech v súťaži jednoznačnou odmenou za dlhoročné úsilie a dôkaz, že nakupujúci ich snahy vnímajú,“ hovorí Jana Lvová, generálna riaditeľka Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.

„Rovnako ako sa vyvíja retailový trh, mení sa aj samotná súťaž. Chceme, aby naše ocenenie odrážalo trendy, ktoré hýbu trhom, preto pravidelne prichádzame s novými kategóriami. Tento rok sú to kategórie Doručenie jedla a potravín a Obchodník roka pre chovateľov. Zároveň chceme, aby v našej súťaži vynikli najlepšie inovácie, s ktorými obchodníci v uplynulom roku prichádzali, preto sa aj tento rok medzi najprestížnejšie kategórie radí Inovácia roka,“ dopĺňa Jana Lvová.

VÍŤAZI MASTERCARD OBCHODNÍK ROKA 2023

Víťazi jednotlivých sortimentných kategórií a absolútny víťaz ocenenia Mastercard Obchodník roka 2023 boli vybraní na základe reprezentatívneho prieskumu. Pri hodnotení boli brané do úvahy dve kľúčové skupiny faktorov: faktory pozície na trhu a faktory dôvery zákazníkov. Celkový index aj dané faktory vo výsledku zohľadňujú celkovú situáciu na trhu a pozíciu obchodníka v rámci konkurenčného prostredia. Absolútnym víťazom sa každoročne stáva obchodník, ktorý dosiahne v rámci reprezentatívneho výskumu najvyššie celkové skóre naprieč všetkými kategóriami.

Absolútny víťaz ocenení Mastercard Obchodník roka 2023

1. miesto

Absolútnym víťazom ocenenia sa stáva obchodník, ktorý v reprezentatívnom prieskume dosiahne najvyššie celkové skóre vo všetkých kategóriách. Celkovým víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka 2023 sa stal Dr. Max, ktorý sa na prvé miesto prebojoval z minuloročného tretieho miesta. Spoločnosť Dr. Max dlhodobo posilňuje vo všetkých parametroch celkové skóre – zvyšuje zapamätateľnosť a posilňuje aj lojalitu zákazníkov. V týchto dvoch parametroch je celkovo najlepšie hodnoteným obchodníkom nielen vo svojej kategórii, ale aj v porovnaní obchodníkov vo všetkých kategóriách na celom trhu.

2. miesto

dm drogerie markt obsadila druhé miesto v kategórii Absolútny víťaz. Na striebornú pozíciu sa dostáva najmä vďaka jej stabilne vysokým umiestneniam vo všetkých troch parametroch celkového hodnotenia – je veľmi známym maloobchodným predajcom, má širokú základňu verných zákazníkov a teší sa mimoriadne vysokej dôvere svojich zákazníkov.

3. miesto

Tretie miesto v celkovom rebríčku obsadilo kníhkupectvo Martinus, ktoré je druhým najlepšie hodnoteným predajcom v parametri zapamätateľnosti – pozná ho v podstate každý, kto nakupuje produkty v danej kategórii – a teší sa vysokej dôvere zákazníkov.

Cena verejnosti – hlasovanie zákazníkov

V kategórii Cena verejnosti úspešne obhájila minuloročné víťazstvo spoločnosť Lidl Slovenská republika. Každý, kto hlasoval, mal možnosť rozdeliť celkovo 10 bodov medzi svojich štyroch obľúbených obchodníkov. Víťaz kategórie spoločnosť Lidl získala celkovo 112 294 bodov a hlasovalo za ňu 34 584 zákazníkov. Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland so 62 007 bodmi a na treťom dm drogerie markt so 60 307 bodmi. Do online hlasovania sa zapojilo 49 361 ľudí.

Kategória odbornej poroty – Mastercard Inovácia roka

O víťazovi kategórie Mastercard Inovácia roka dnes rozhodli účastníci konferencie New Retail Summit. Finalisti kategórie vybraní odbornou porotou – Alza.sk (Do polnoci objednáš, ráno v AlzaBoxe máš), Kaufland Slovenská republika (Na ceste k nulovému odpadu) a Martinus (Dostupnosť knihy v knižnici priamo v detaile produktu) – súťažili vo verejnej prezentácii o hlavnú cenu. Víťaza vybrali účastníci konferencie svojím hlasovaním a stala sa ním spoločnosť Martinus.

PODROBNÉ VÝSLEDKY SORTIMENTNÝCH KATEGÓRIÍ

Cenu Obchodník roka s potravinami získala spoločnosť Lidl Slovenská republika. Zabodovala najmä v parametri zapamätateľnosti – 65 % respondentov nakupujúcich tento sortiment si ho spontánne vybavilo. Zákazníci Lidlu v tejto kategórii preukázali aj vysokú mieru lojality. Na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom Tesco.

dm drogerie markt sa stala víťazom kategórie Obchodník roka s drogériou a parfumériou, a to najmä vďaka veľmi silnej pozícii v parametri zapamätateľnosti – spontánne dm uviedlo 67 % respondentov, ktorí nakupovali tento sortiment. Na druhom mieste sa umiestnila drogéria TETA a na treťom Notino.

Spoločnosť Bonprix sa stala víťazom kategórie Obchodník roka s odevmi vďaka najvyššej miere lojality deklarovanej zákazníkmi. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Bonprix hlavným nákupným miestom pre ich sortiment, je 34 %. Na druhom mieste je Sinsay a na treťom AboutYou.

Ocenenie Obchodník roka s obuvou získala spoločnosť Deichmann. Spoločnosť zabodovala v parametri zapamätateľnosti – 58 % respondentov, ktorí si tento sortiment kúpili, ju spontánne menovalo. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť CCC a na treťom Sizeer.

Svoje minuloročné víťazstvo v kategórii Obchodník roka so športovými potrebami obhájilo Sportisimo, a to najmä vďaka silnej pozícii v parametri zapamätateľnosti. Spontánne ho uviedlo 57 % respondentov nakupujúcich tento sortiment. Druhé miesto obsadil Decathlon a tretie SportsDirect.

Spoločnosť OBI sa stala víťazom kategórie Obchodník roka pre dom a záhradu vďaka najlepším výsledkom v parametri zapamätateľnosti – 53 % respondentov, ktorí si kúpili tento sortiment, ju spontánne menovalo. Na druhom mieste sa umiestnil Hornbach a na treťom MercuryMarket.

V kategórii Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami zvíťazila IKEA Slovenská republika najmä vďaka veľmi silnej pozícii v parametri zapamätateľnosti – spontánne ju menovalo 32 % respondentov nakupujúcich tento sortiment. Na druhom mieste je JYSK a na treťom MercuryMarket.

Spoločnosť NAY zvíťazila v kategórii Obchodník roka s elektronikou, pretože zabodovala v parametri zapamätateľnosti – 67 % respondentov, ktorí si tento sortiment kúpili, ju spontánne menovalo. Na druhom mieste sa umiestnila Alza.sk a na treťom Datart.

Slovnaft obhájil prvé miesto v kategórii Čerpacia stanica roka. Pre 58 % respondentov je hlavným nákupným miestom daného sortimentu, čo znamená, že zákazníci deklarujú najvyššiu mieru lojality v tejto kategórii. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Shell a na treťom OMV.

Ocenenie Obchodník roka s knihami získal Martinus okrem iného aj preto, že zabodoval v parametri zapamätateľnosti – spontánne ho menovalo 74 % respondentov nakupujúcich daný sortiment. Zákazníci spoločnosti Martinus zároveň deklarovali najvyššiu mieru lojality v danej kategórii. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť Panta Rhei a na treťom mieste preskoly.sk.

Spoločnosť ALBI zvíťazila v kategórii Obchodník roka s hračkami. Podiel zákazníkov, pre ktorých je ALBI hlavným nákupným miestom sortimentu, je 22 %, čo z nej robí najsilnejšiu v parametri lojality v tejto kategórii. Na druhom mieste sa umiestnila spoločnosť ALLTOYS a na treťom Rajhraciek.

Okrem titulu Absolútny víťaz sa Dr. Max umiestnil na prvom mieste aj v kategórii Lekáreň roka. Dr. Max je vo svojej kategórii najúspešnejším vo všetkých parametroch – spontánne ho uviedlo 82 % respondentov nakupujúcich tento sortiment, je nákupným miestom tohto sortimentu pre 76 % zákazníkov a je tiež na prvom mieste z hľadiska súhrnného indexu dôvery nakupujúcich. Na druhom mieste sa umiestnili lekárne Benu a na treťom Pilulka.sk.

Titul E-shop roka získala Alza.sk vďaka najvyššej miere lojality zákazníkov v kategórii. Podiel zákazníkov, pre ktorých je Alza.cz hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 41 %. Druhé miesto obsadila spoločnosť AboutYou a tretie Notino.

Spoločnosť Super Zoo zvíťazila v kategórii Obchodník roka pre chovateľov. Super Zoo dosiahla vysoké skóre v parametri zapamätateľnosti, keď si ju 28 % respondentov spontánne vybaví pri nákupe sortimentu, a tiež v parametri lojality – pre 66 % zákazníkov je hlavným miestom nákupu daného sortimentu. Na druhom mieste sa umiestnil Zoohit a na treťom Spokojnypes.sk.

V novej kategórii Doručenie jedla a potravín zvíťazilo Bistro najmä vďaka silnej pozícii v parametri lojality – podiel zákazníkov, pre ktorých je Bistro hlavným nákupným miestom pre daný sortiment, je 61 %. Na druhom mieste skončilo Tesco a na treťom Wolt.

Celkový prehlaď víťazov ocenenia Mastercard Obchodník roka 2023

Absolútny víťazDr. Max
Cena verejnostiLidl Slovenská republika
Obchodník roka s potravinamiLidl Slovenská republika
Obchodník roka s drogériou a parfumériou   dm drogerie markt
Obchodník roka s odevmiBonprix
Obchodník roka s obuvouDEICHMANN
Obchodník roka so športovými potrebamiSportisimo
Obchodník roka s elektronikouNAY
Obchodník roka pre dom a záhraduOBI
Obchodník roka s nábytkom a bytovými doplnkami  IKEA Slovenská republika
Obchodník roka pre chovateľovSuper Zoo
Obchodník roka s knihami  Martinus
Obchodník roka s hračkami  ALBI
Čerpacia stanica rokaSlovnaft
Lekáreň rokaDr. Max
E-shop rokaAlza.sk
Doručenie jedla a potravínBistro
Inovácia rokaMartinus

Obchodník roka (obchodnik-roka.sk)

rNUlife.sk / TS

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.