Výroba v závode BYD v Maďarsku by sa mohla začať v roku 2025

Čínska spoločnosť BYD postaví svoju prvú európsku továreň čínskej automobilky BYD na výrobu elektromobilov v Maďarsku. Vyhlásil to vo štvrtok maďarský minister zahraničných vecí Péter Szijjártó. V meste Szeged / Segedín na juhu krajiny sa už realizujú stavebné práce a prvé autá opustia výrobné linky budúci rok, dodal. 

Pre Maďarsko je kľúčové, aby bol v krajine automobilový priemysel zastúpený vo všetkých podobách od výroby cez výskum až po služby, pokračoval Szijjártó. Maďarsko preto podľa neho teraz so spoločnosťou BYD rokuje o ďalšom rozšírení spolupráce. BYD už v Maďarsku prevádzkuje závod na výrobu autobusov.

Spoločnosť BYD Auto Hungary, ktorá stojí za továrňou na výrobu elektrických áut plánovanou pre Szeged (južné Maďarsko), je zaregistrovaná so základným imaním približne 192 miliárd HUF (501 miliónov EUR). Prvé dve haly továrne vyrastú v 300-hektárovom priemyselnom parku na okraji mesta, vedľa hlavnej prístupovej cesty. Spoločnosť BYD oznámila plán výstavby závodu v Maďarsku vlani v decembri. Tri mesiace predtým Európska komisia (EK) začala vyšetrovanie poskytovania štátnych dotácií pre čínskych výrobcov elektromobilov. Obyvatelia Szegedu sa však tešia prichádzajúcemu ázijskému gigantovi, hlásili na titulke noviny Világgazdaság.

„Vláda sa v súvislosti s plánovanou investíciou BYD v Szegede zaviazala k dvom veciam: na rozvoj infraštruktúry vynaloží 47 – 48 miliárd forintov (122 – 125 miliónov eur) a prisľúbila aj štátnu pomoc, ktorej výška bude zverejnené, keď ho schváli Európska komisia,“ uviedol ešte v januári na vládnom brífingu minister kancelárie predsedu vlády Gergely Gulyás. Podľa správ Szeged Television, výroba v závode by sa mohla spustiť v druhej polovici budúceho roka, teda v roku 2025. Námestník primátora pre rozvoj mesta Sándor Nagy tiež uviedol, že výnos z dane z podnikania mesta sa zvýši aj počas stavebných prác a výroba sa rozbehne postupne s plnou prevádzkou výroby do troch až štyroch rokov.

Čínsky gigant vytvárajúci tisíce nových pracovných miest tu bude realizovať celý svoj výrobný proces s výnimkou výroby batérií a chemických aktivít.

Umiestnenie závodu v Maďarsku by tak mohlo spoločnosti umožniť vyhnúť sa prípadným dovozným clám. Automobilka sa pre Maďarsko rozhodla po tom, ako zhruba rok dostávala ponuky zo strany viacerých európskych štátov vrátane Nemecka a Francúzska. Závod má vyrábať elektrické vozidlá a plug-in hybridy pre európsky trh.

Pôvodná investičná správa tiež odhaľuje, že spoločnosť BYD Auto Hungary, ktorá stojí za továrňou na výrobu elektrických áut, je tiež zaregistrovaná s akciovým kapitálom vo výške približne 192 miliárd HUF (501 miliónov EUR), čo je viac ako dvojnásobok ročného rozpočtu mesta Szeged.

Za záujmom čínskej firmy o expanziu v Európe je aj fakt, že na európskom trhu si môže za svoje vozidlá účtovať vyššie ceny. Napríklad cena jej modelu Dolphin sa začína v Nemecku na úrovni 35.990 eur, čo je viac než dvojnásobok požadovanej ceny v Číne.

rNUlife

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.