Stellantis čelí spomaleniu predaja plne elektrických áut, plánuje hybridnú verziu  elektromobilu fiat 500e a Jeep Compass

Skupina Stellantis, vlastník automobilky Fiat, plánuje vyrábať hybridnú verziu malého elektromobilu 500e. Zámer by mal oznámiť ešte v pondelok generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares na stretnutí so zástupcami odborov.

Po mnohých fámach prišli určité istoty o budúcnosti talianskych tovární Stellantis. Stretnutie medzi generálnym riaditeľom Carlosom Tavaresom a odbormi v Mirafiori Style Center v Turíne bolo príležitosťou oznámiť, že hybridný Fiat 500 a Jeep Compass sa budú vyrábať v Taliansku. Prvý v Mirafiori v prvom štvrťroku 2026, zatiaľ čo druhý model v Melfi pravdepodobne medzi rokmi 2025 a 2026. O milióne vozidiel, ktorý sa teraz zdá byť bližšie, Stellantis uviedol: „Ambícia zdieľaná s talianskou vládou dosiahnuť milión vozidiel vyrobených v Taliansko do roku 2030 bude potrebovať priaznivé podnikateľské prostredie, v súčasnosti podmienené neistotou elektrifikácie a silnou konkurenciou s novými operátormi na trhu“.

Odbory sú tomuto riešeniu pozitívne naklonené, ale hovoria o „svetlách a tieňoch“. „Na dnešnom stretnutí v Turíne nám generálny riaditeľ Carlos Tavares ilustroval sériu konkrétnych a pozitívnych odpovedí na investície a modely, po ktorých už nejaký čas voláme, aby sme zabezpečili bezpečnosť talianskych tovární, zabezpečili výrobné misie a zamestnanosť smerom k 1 milión,“ povedal tajomník Fim-Cisl odborov Ferdinando Uliano. Zatiaľ čo národný tajomník Fiom-Cgil Samuele Lodi zdôraznil, že "stretnutie bolo pozitívne, ale stále je veľa aspektov, ktoré neboli stanovené. Pokiaľ ide o priemyselné a výrobné aspekty, sme v stave absolútnej neurčitosti. Hybrid 500 príde až v roku 2026, t. j. dva roky, počas ktorých bude potrebné prerobiť a prispôsobiť závod, ktorý je vo veľmi komplikovanom stave.“

Na záver generálny tajomník Uilm Rocco Palombella vysvetlil, že "stále sú nevyriešené otázky, ako je opätovné spustenie značky Maserati a závodu v Modene. Aj vzhľadom na neznáme o tzv. prechode, stôl na predsedníctve Rada sa preto stáva nevyhnutnou pri pokuse o dosiahnutie dohody, ktorá Taliansku zaručí udržateľnú priemyselnú budúcnosť“. Komentár prezidenta Turínskeho priemyselného zväzu Giorgia Marsiaja bol pozitívny: „Po opakovaných výzvach Turínskeho priemyselného zväzu spolu s ďalšími miestnymi podnikateľskými organizáciami, aby Stellantis dal presvedčivý signál o svojej túžbe preložiť ohlásené zámery. do konkrétnych projektov znovuuvedenia Mirafiori, som rád, že môžem zaznamenať dnešný krok vpred s rozhodnutím umiestniť výrobu hybridu 500 do Turína Výber ide smerom, v ktorý sme dúfali,“ uzavrel.

Nový model by mala automobilka vyrábať vo svojom komplexe Mirafiori v Turíne, informoval pôvodne portál Automotive News Europe. Stellantis čelí celosvetovému spomaleniu predaja plne elektrických vozidiel, čo prinútilo skupinu výrazne znížiť tempo výroby a zaviesť pre zamestnancov dlhšie obdobia pracovného voľna. Prechod k hybridnej verzii modelu 500e by mohol zároveň prispieť k zlepšeniu vzťahov medzi automobilkou a talianskou vládou, ktorá skupinu opakovane kritizovala za klesajúcu výrobu v krajine, ako aj za to, že niektoré modely značiek Fiat a Alfa Romeo vyrába v zahraničí.

Stellantis rokuje s vládou o pláne, ktorého cieľom je rozšíriť produkciu skupiny v krajine na jeden milión vozidiel do konca tohto desaťročia z približne 750.000 kusov v minulom roku. Minister priemyslu Adolfo Urso počas víkendu uviedol, že dohodu vrátane oznámenia nových modelov pre talianske závody Stellantisu očakáva v najbližších dňoch.

Portál Automotive News Europe už skôr v pondelok uviedol, že výroba nového hybridného modelu 500e by sa mohla začať najskôr koncom roka 2025. Dodal, že Stellantis sa usiluje o celkovú ročnú produkciu 200.000 vozidiel modelu 500 v komplexe Mirafiori. Na hybridy by malo pripadať 125.000 vyrobených áut, zatiaľ čo v minulom roku ich bolo menej ako 80.000. Hybridný model 500e by mal byť založený na rovnakej platforme ako plne elektrický model 500e.

rNUlife.sk / TS AgenziaNova

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.