Slovenskí podnikatelia a živnostníci majú po prvýkrát k dispozícii inovatívny nástroj, ktorý im pomôže nájsť najlepšie miesta na podnikanie. Spoločnosť Mastercard predstavila portál KdeZačaťPodnikať.sk, ktorý využíva anonymizované dáta na identifikáciu lokalít s najväčším podnikateľským potenciálom v ôsmich slovenských mestách.
Malé a stredné podniky sú základným pilierom slovenskej ekonomiky, keďže tvoria až 75 % všetkých pracovných miest a prispievajú 55 % k HDP. Napriek tomu často nemajú prístup k moderným nástrojom, ktoré by mohli urýchliť ich rast a úspech. Práve preto Mastercard vytvoril bezplatný nástroj, ktorý pomáha podnikateľom pri výbere ideálneho miesta pre ich biznis.
„Podpora mikro a malých podnikateľov je pre Mastercard kľúčová. Vďaka nášmu nástroju môžu teraz podnikatelia posúdiť potenciál svojich podnikateľských nápadov na základe dát, nielen intuície,“ vysvetľuje Jana Lvová, generálna riaditeľka Mastercard pre Slovensko a Českú republiku.
Nástroj KdeZačaťPodnikať.sk je jednoduchý na použitie – stačí odpovedať na tri otázky a systém navrhne optimálnu lokalitu a typ podniku, ktorý má v danej oblasti najväčšiu šancu na úspech. Napríklad, v Trnave je stále veľký potenciál pre novú reštauráciu v revitalizovanej pešej zóne, zatiaľ čo v Žiline by bol úspešný obchod so športovými potrebami pre turistov.
Nástroj tiež analyzuje, ktoré druhy podnikania prosperujú v blízkosti iných, tzv. komplementárnych podnikov. Údaje Mastercard naznačujú, že obchody ako drogérie a predajne oblečenia si môžu vzájomne zvyšovať zisky, keď sa nachádzajú v blízkosti.
Mastercard takto ďalej podporuje malých a stredných podnikateľov nielen na Slovensku, ale aj v celej strednej a východnej Európe, prostredníctvom rôznych iniciatív zameraných na digitalizáciu a rast podnikania.
rNUlife.sk / Upravená TS, Daniel Mičuda