Obrat e-shopov na online platforme Shoptet, ktorá zabezpečuje fungovanie viac ako 7000 slovenských e-shopov, bol počas Black Friday týždňa približne 14,5 milióna eur. Slováci minuli o vyše dva milióny eur viac ako vlani. Najvyššie 50 % zľavy boli na hodinky a šperky. V stredu o tom informovala spoločnosť.
"Priemerná zľava predstavovala podobne ako minulý rok niečo vyše 20 %," uviedla Mária Auxtová zo spoločnosti. Zľavy z cien svojich produktov podľa nej ponúkalo približne 70 % e-shopov platformy.
Po hodinkách a šperkoch boli podľa Auxtovej vyššie 40 % zľavy aj na erotické pomôcky. Znížením cien sa usilovali zaujať aj obchody v oblasti zábavy, ktoré ponúkajú darčekové a zábavné predmety či potreby na párty. V tomto prípade predstavovali priemerné zľavy 30 %. Približne o štvrtinu lacnejšie mohli ľudia kúpiť aj kozmetiku, parfumy, oblečenie a doplnky.
Auxtová spresnila, že tento rok v novembri bol znova viditeľný trend predlžujúcich sa Black Friday akcií, ktoré trvali nielen jeden deň, ale aj celý víkend či týždeň. Black Friday podľa nej priamo prešiel aj do Cyber Monday akcií. Novembrový obrat e-shopov na platforme bol 52 miliónov eur, čo je takmer o osem miliónov eur viac ako minulý rok.
V novembri bolo na online platforme vybavených vyše 700.000 objednávok. Slováci najviac nakupovali elektroniku, oblečenie a doplnky, parfumy či kozmetiku.
rNUlife.sk