Koniec šoférov v Európe? Huawei a Audi pracujú na budúcnosti autonómnej dopravy

Cesta na dovolenku alebo služobnú cestu iba s autopilotom. Ranná cesta do práce plne autonómnym taxíkom a s kávou v ruke. Už v roku 2035 môžu byť vozidlá bez šoféra každodennou realitou, prvé kompletne automatizované auto zrejme uvidíme už v roku 2025.

Projekt Artemis nemeckého výrobcu áut a čínskeho technologického giganta má na trh priniesť vozidlo, ktoré disponuje plnohodnotným autopilotom na báze umelej inteligencie a cloudu. Ani najpokročilejší „autopilot“ dnes neumožňuje pasažierom naplno odovzdať riadenie samotnému vozidlu, nevyhnutná je neustála pozornosť a pripravenosť prevziať riadenie prakticky okamžite.

Aby v budúcnosti umožnili plne automatizovaným vozidlám bezchybne fungovať na cestách s bežnými autami, vyvinuli Huawei a Audi svoje vlastné mobilné dátové centrum (MDC), ktoré je umiestnené priamo v aute. Obsahuje integrované softvérové a hardvérové riešenia na báze čipov a vlastný operačný systém. Technológia už bola implementovaná v prototype Audi Q7, čakajú ju však ešte komplexné testovacie cvičenia.

Technológiu vieme najlepšie využiť v elektrických vozidlách, nevyužitú energiu z procesov totiž dokážeme premeniť na dojazd vozidla,“ vysvetľuje Michael Lemke, technologický riaditeľ Huawei v Nemecku.

Divoký západ automotive

Podľa odhadov analytickej firmy Deloitte bude o 15 rokov na mestských cestách v Nemecku 740-tisíc autonómnych vozidiel. Mnoho z nich však nebudú vlastniť súkromné ​​osoby, ale napríklad poskytovatelia dopravných služieb. Podľa Deloitte je kapacitné využitie takzvaných robotických taxíkov vyššie a efektívnejšie, čo by pre bežného zákazníka znamenalo až 25% pokles ceny v porovnaní s využívaním vlastného auta. Prevádzkovatelia takýchto flotíl by len v Nemecku pracovali s trhom v objeme takmer 17 miliárd eur – jednou šestinou obratu, ktorý výrobcovia vozidiel v súčasnosti generujú predajom nových áut v krajine. Preteky o trh autonómnych vozidiel sa začali, identifikovať by sme vedeli hneď niekoľko obdobných partnerstiev.

Spoločnosť Huawei do automobilového priemyslu oficiálne vstúpila minulý rok, predstavením elektrického vozidla Seres-SF5.

rNUlife.sk / Romana Takáčová, NEUROPEA

Vyjadri svoj názor na článok
Odpad! Menej takýchto článkov

Loading...
Super! Viac takýchto článkov

Diskusia

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.