Tesco na Slovensku si uvedomuje náročnú ekonomickú situáciu, v ktorej sa ocitli mnohé domácnosti. Od septembra preto reťazec rozširuje ponuku výhod vernostného programu Clubcard, ktoré zákazníkom pomôžu znížiť dosahy inflácie. Zákazníci ušetria na základných potravinách, získajú zľavu na benzín až do 10 % a nazbierané body v aplikácii Clubcard sa im okamžite vrátia späť vo forme peňažných poukážok. Novinkou je aj lacná večera pre celú rodinu už od štyroch eur.
„Tesco zákazníkom dlhodobo prináša ich obľúbené potraviny s dôrazom na kvalitu, čerstvosť a dostupnosť. Vnímame, že po náročných dvoch rokoch pandémie sa domácnosti musia vyrovnať s rastúcou infláciou. Aj preto rozširujeme pre našich zákazníkov ponuku s ešte výhodnejšími cenami obľúbených produktov aj pohonných hmôt, ktoré im pomôžu mesačne usporiť pri nákupe desiatky eur. Výdavky na potraviny a pohonné hmoty sú po nákladoch na bývanie pre ľudí najhlavnejšie a práve tam chce byť Tesco nápomocné a cenovo dostupné. Zákazníci sa môžu vždy spoľahnúť, že v Tescu nájdu kvalitné výrobky za dostupné ceny,“ vysvetľuje Martin Kuruc, generálny riaditeľ Tesca na Slovensku.
Až 67 % ľudí sa obáva ďalšieho rastu inflácie
Podľa interného prieskumu spoločnosti Tesco Slováci pociťujú infláciu najviac v piatich oblastiach – pohonné hmoty, výdavky na bývanie, stravovanie v reštauráciách, donáška jedla a cestovanie. Až 92 % opýtaných ľudí na Slovensku pociťuje dosahy rastu cenovej hladiny už teraz. Viac ako polovica respondentov (62 %) obmedzuje výdavky na niektoré tovary a služby. Rovnako väčšina opýtaných (67 %) je, čo sa týka budúcnosti, skeptická – očakávajú ďalší rast cenovej hladiny dvojciferným tempom.
Podľa údajov Tesca ľudia už menia svoje spotrebiteľské správanie. Všeobecným trendom je väčšia disciplína pri nakupovaní, mnoho zákazníkov nakupuje podľa zoznamu.
V porovnaní s obdobím pandémie zákazníci robia menšie košíky, no nakupujú častejšie. Zákazníci teraz viac ako kedykoľvek predtým vyhľadávajú zľavy, viac nakupujú výrobky vlastnej značky reťazca a lacnejšie produkty. S neustále znižujúcou sa kúpyschopnosťou spotrebiteľov sa zväčšuje skupina orientujúca sa na cenu. Cena sa tým stáva rozhodujúcim faktorom pri nákupe, ostatné faktory sa stávajú doplnkové, niektoré až zanedbateľné.
Trend potvrdzuje aj Sylvia Porubänová, sociologička a výkonná riaditeľka Slovenského národného strediska pre ľudské práva v Bratislave: „Ľudia sa v krízových časoch, na čo sme zvyknutí aj z minulých období, najviac uskromnia vo využívaní gastronomických služieb a v cestovaní. V aktuálnej situácii si rozmyslia aj nákup drahej elektroniky, rekonštrukcie a stavebné práce kvôli vysokým cenám stavebných materiálov. Hrozí aj vyššie zadlžovanie obyvateľstva drahými spotrebnými úvermi. Práve v náročných časoch sa spotrebitelia viac spoliehajú na cenové akcie reťazcov, sledujú a porovnávajú jednotlivé ponuky. Pri nákupe potravín spotrebitelia sledujú viac ako inokedy zľavy, vernostné programy, výhodné nákupy a vzdajú sa tzv. prémiových produktov ako napríklad exotického ovocia, drahého mäsa a viac budú kupovať cenovo dostupnejšie potraviny, ako je pečivo, cestoviny či zemiaky.“
V súčasnosti patrí Aplikácia TESCO CLUBCARD medzi TOP5 na Slovensku a má vyše 1,2 milióna užívateľov. Ako Tesco využíva dáta plynúce z aktívneho využívania CLUBCARD a aké benefity to prináša Tescu v rámci rozpoznania zákaznického správania a prípravy následných obchodných stratégií a plánov? Opýtali sme sa priamo Diany Golanovej, marketingovej riaditeľky TESCO pre Slovenskú republiku, ktorá má na starosti aj vernostný program.
"Samozrejme tieto informácie zbierame a poskytuje nám to možnosť ako akákoľvek aplikácia na Slovensku a využívame to hlavne spôsobom, aby sme dokázali nasmerovať ponuky zákazníkom čo najlepšie a naozaj povedzme v dnešnej dobe pomôcť s infláciou. Preto sa nám podarilo pripraviť propozície zákazníkom ušité priamo na mieru, keďže sme dokázali pozorovať viacej zmien nákupného správania práve prostredníctvom informácií z aplikácie Clubcard. Je to naša alma mater, podstata celého slovenského TESCO biznisu, preto plánujeme prinášať stále nové a atraktívne benefity našim zákazníkom a ten rozvoj bude prebiehať aj spôsobom vylepšovania zákazníckej skúsenosti aj v rámci aplikácie, tak aby zákazníci skutočne dostali nekonkurenčné benefity z vernostného programu."
Dalo by sa teda celkovo z Vašich doterajších pozorovaní a hodnotených štatistík zákazníckeho správania povedať, že slováci s krízovým obdobím naozaj šetria viac?
"Slováci momentálne začali šetriť určite, najmä senzitívnejší zákazníci či rodiny. My ako slováci sme takí, že kým teda nehorí, vo veľkom šetriť úplne nezačneme. To teda znamená, že zákazníci si na naše počudovanie poriadne užili aj leto, a často siahli buď do svojich úspor, ktoré našetrili počas covidu, či si dokonca zobrali pôžičku, aby si dopriali ten oddych. Najväčší prevrat príde v treťom a štvrtom kvartály tohto roka, kedy zákazníci pocítia najväčší inflačný vplyv v plnej miere."
Bonusy pre majiteľov vernostnej karty Clubcard
Tesco reaguje na potreby svojich zákazníkov a už v máji zaviedlo Clubcard ceny aj Garanciu nízkych cien, aby ochránilo ich rozpočty. Majitelia vernostnej karty od septembra získajú ďalšie benefity a ušetria ešte viac.
„V Tescu nám záleží, aby zákazníci vždy nakupovali výhodnejšie, preto trvalo zaručujeme nízke ceny. Už od septembra rozširujeme zoznam obľúbených potravín v rámci programu Clubcard ceny, ktoré majitelia vernostnej karty nakúpia so zľavami od 10 % až do takmer 70 %. Zákazníci sa môžu na našu pomoc spoľahnúť aj pri celkom novom benefite. Za každých 7 eur z nákupu získajú e-nálepku v aplikácii Clubcard a zľavu na pohonné hmoty na čerpacích staniciach Tesco až do 10 %,“ dopĺňa Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
Novými a ešte výhodnejšími nákupmi sa Tesco chce poďakovať viac ako 1,2 milióna zákazníkov Clubcard za ich dlhoročnú vernosť a ušetriť im peniaze pri kúpe ich obľúbených výrobkov. S digitálnou aplikáciou si teraz zákazníci premenia nazbierané body na peňažné poukážky Clubcard okamžite a pri ďalšom nákupe tak zaplatia menej.
Tesco prináša tipy na úsporu aj pri varení rodinnej večere
Výhodné ceny pre zákazníkov ponúka aj program Garancia nízkych cien. Červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu v rámci konkurencie. Ide o stovky produktov, ktorých ceny kontrolujú týždenne odborníci v Tescu a nastavujú ich tak, aby boli pre zákazníkov Tesca najvýhodnejšie na trhu.
„Zákazníkom pomôžeme ušetriť aj pri domácom varení. V rámci Garancie nízkej ceny každý týždeň pripravujeme tipy na chutné večere pre štyri osoby v sume okolo 4 – 7 eur. Napríklad špenátové gnocchi za 5,26 eura či bolonské špagety za 6,65 eura. Ľudia si tak môžu lepšie naplánovať výdavky na domáce varenie,“ dodáva Diana Golanová. Tipy na chutné a výhodné domáce jedlá nájdu zákazníci Tesca na webstránkach reťazca, v letákoch aj kampaniach.
Ako nájdu zákazníci v Tescu najvýhodnejšie ceny:
- Clubcard ceny – žlté logo v modrom rámiku označuje v obchodoch, letákoch aj v Online nákupoch výrobky s výhodnejšou cenou pre majiteľov vernostnej karty Clubcard.
- Garantujeme nízke ceny – červené logo označuje stovky potravín s najvýhodnejšou cenou na trhu. Cenová garancia sa vzťahuje na produkty s bežnou cenou s výnimkou zliav, akcií a propagačných cien našej konkurencie.
- Týždňové akcie – Tesco pokračuje aj naďalej v cenových akciách trvajúcich kratšie obdobie jedného týždňa. Zákazníci ich poznajú z letákov dostupných v tlačenej aj online podobe.
Výhody výrobkov privátnej značky reťazca:
- Dlhodobo výhodnejšia cena v porovnaní s podobnými značkovými výrobkami iných výrobcov
- Úspora nákladov na marketing, obaly a administratívne náklady
- Podpora lokálnych dodávateľov a ich expanzia cez Tesco na ďalšie trhy
- Dlhodobá spolupráca s dodávateľmi a garantované odbery veľkých množstiev výrobkov
- Väčšia kontrola reťazca nad chuťou výrobku, kvalitou, výrobou aj vplyvom na životné prostredie
- Špecializované výrobky, ktoré nájdu zákazníci iba v konkrétnom reťazci
- Veľká možnosť výberu
rNUlife.sk / TESCO SR / foto: DM