Slovákom nie je ekológia ľahostajná. Až 85 % sa zaujíma o stav životného prostredia a dve tretiny vyhľadávajú výrobky šetrné k prírode. Takmer 50 % ľudí deklaruje, že je ochotných si za ekologický výrobok aj priplatiť. Vyplynulo to z aktuálneho prieskumu, ktorý pre 365.bank realizovala agentúra 2muse na reprezentatívnej vzorke 949 respondentov.
Bio či udržateľné výrobky zvyknú byť vo väčšine oblastí podnikania drahšie. Za ekologické produkty a služby v bankách však spravidla netreba priplácať, naopak môžu viesť k úsporám, upozornila šéfka PR banky Linda Valko Gáliková.
"Ušetriť možno napríklad tým, že všetko vybavíme cez mobilnú aplikáciu alebo internet banking. Vyhneme sa tak poplatkom, ktoré bývajú naviazané práve na služby súvisiace s fyzickým kontaktom v pobočkách. Sadzby na hypotékach si možno znížiť, pokiaľ sa rozhodneme pre energeticky úsporné bývanie. A rovnako lacnejšie si môžeme požičať, ak plánujeme modernizovať domácnosť smerom k vyššej udržateľnosti," priblížila Valko Gáliková.
Pripomenula, že v zmysle európskej legislatívy môžu získať výhodnejšie financovanie aj firmy, a to na základe skóringového dotazníka. Prostredníctvom nich budú finančné inštitúcie skúmať, aký má žiadateľ o úver postoj k zeleným témam, ako aj k sociálnym témam ako diverzita a inklúzia. Firmám budú podľa toho dávať rating a zodpovedným klientom môžu požičiavať za lepších podmienok.
rNUlife.sk / OTS